21.11.2024 Perşembe -
Üye Girişi
E-Posta
Şifre
ANKET
Sitemizden en çok hangisiyle ilgili bilgi almak istersiniz?
Hibe destekleri ve yatırım teşvikleri hakkında
Ürün ve sistem belgelendirme hakkında
Kişisel gelişim eğitimleri hakkında
Yasal izin ve ruhsatlara yönelik bilgiler hakkında
E-BÜLTEN
Ad / Soyad
E-Mail
Tag
Tag
Eğitim / Tamamlayıcı Kalite Yönetimi Eğitimleri / Müşteri Memnuniyeti Ölçme Sistemleri

Müşteriler gittikçe daha talepkar ve daha az sadık davranmaktadırlar.

 Ürünlerin zaman içerisinde fiyatları reel olarak düşmektedir. Fiyatlar aynı kalsa bile, ürün içerikleri tüketici lehine önemli derecede değişmektedir. Global odaklı (world-wide company) firmalar ayakta kalabilmektedir. Müşteri memnuniyetini müşteri sadakatine dönüştüren firmalar uzun dönemli karlar sağlayabilmektedir. Sadece kalite özelliklerini sağlamak yeterli değildir. Değişkenliği azaltmak ve müşterilerin beklentilerini aşan ürünler üretmek gereklidir.

Performans odaklı çalışmak ve kendi mükemmelliğini bulmak için Toplam Kalite Yönetimi uygulamak gereklidir. Hata Önleme (Defect Prevention), İsraf ve Değişkenliğin Azaltılması (Reduction of Variation and  Waste), Sürekli İyileştirme (Continous Improvement)  ana hedefler haline gelmiştir. Müşteri odaklı organizasyon ve müşteri odaklı yönetim rekabette başarının anahtarıdır. Tedarik zinciri yaklaşımı ve bu yaklaşım içerisinde yer alan tedarikçilerle ilişkiler karşılıklı faydaya, ortaklık anlayışına dayanmalıdır. Bilgi sistemlerinin (IT) internet tabanlı olması ve internet platformunu kullanmak zorunludur. Proses yaklaşımı ile operasyonel performansa odaklanmak ve katma değer yaratmayan tüm süreçlerin ortadan kaldırılmalıdır. Son ürün üzerinde katma değer yaratmayan tüm süreçler israftır. İsraf; karlılığı düşürür, yok eder. Sıfır hata, sıfır stok, sıfır makina ayar zamanı, sıfır makina duruş zamanı, sıfır malzeme temin zamanı, sıfır taşıma zamanı, sıfır bekleme zamanı  israf kaynaklarının   (7 muda) yok edilmesinde kullanılmaktadır. Tedarik zincirinin bütündeki süreçlerin optimizasyonu sağlanmalıdır. Teker teker proseslerin diğer prosesleri olumsuz etkileyecek şekilde optimize edilmesi yerine; tüm prosesler, bütün aktörlerin ortaklığı içinde ve sürekliliği olan bir zincire ulaşmak üzere optimize edilmelidir. İşletme içi ve dışı  envanter, teslimat performansı düşüklüğü ve müşteri şikayetlerine ait giderler gerçek maliyetleri oluşturmaktadır.

 Bilgi sistemleri iş ortaklarıyla global entegrasyonu sağlamaktadır. (SCM:Supply Chain Management, CRM: Customer Relationship Management, ERP:Enterprise Resource Planning) Büyüklük artık dezavantaj olmaktadır. Hantal yapılar esneklikten ve çeviklikten uzaklaşıyor. Yönetim kademeleri azalıyor. Emir-komuta zincirinin yerini çalışanların işe aktif katılımı alıyor. Niteliksiz işçilerin yerini kalifiye teknik elemanlar alıyor. Şirket yapıları yassılaşıyor. Yöneticiler güç uygulamaktan çok ilişki kurarak, yaratıcılığı arttırıcı yöntemler kullanıyor. İletişim bilgi ile eşdeğer bir olgu haline geliyor. Hızlı iletişim önem kazanıyor. Bilgi teknolojisi ve otomasyon sayesinde ürünler daha az miktarda daha ucuza üretilebiliyor. Güç dengesi müşteriden yana kayıyor.

 İş tekdüze olmaktan çıkıp, çok boyutlu hale geliyor. Çalışma birimi yönetim birimi haline dönüşüyor. Kontrol sistemleri ortadan kalkıyor, herkes yaptığı işten sorumlu oluyor. Başarı, yapılan işle değil, alınan sonuç ile ölçülüyor. Çevreye korumaya yönelik ürün tasarımları, üretim süreçleri bulmak zorunluluğu artıyor. Her işi yapan kuruluşlar yerine belli ürünlerde uzmanlaşan kuruluşlar artmaktadır. Kuruluşlar; tedarikçileri ile birlikte tasarım yapmakta veya ürün tasarımlarını tedarikçilerine yaptırmaktadır. Zaman ekonomisi geçerlidir. Değişim ve yenilik önemlidir.

 Başarı, müşterinin tatmini ile ölçülür. Şirketler insani varlıklardan oluşur. Takım çalışması ile başarıya ulaşılabilir. Mükemmel bir ürün yapılabilir. Sıfır hata, sıfır iş kazası gerçekleştirilmesi mümkün olan hedeflerdir. Toplam Sahip Olma Maliyeti (Total Owning Cost) ve Ürün Yaşam Çevriminin Yönetimi (PLM–Product Life Cycle Management) üretim süreçlerinde kullanılmaktadır. EDI, XML gibi endüstriyel standartlar ile birbirlerinden farklı bilgisayar platformlarının (internet-intranet) entegrasyonu sağlanmakta, süreçler bütünleşik olarak , bilgisayar destekli yönetilmektedir. Öğrenen organizasyon, bilgiye dayalı yönetim geçerlidir.

1- Yeni Ekonomi ve Değişimin Boyutları

2- Tedarik Zinciri

3- Proses Yaklaşımı

4- Mükemmellik

5- Müşteri Odaklılık

6- Toplam Müşteri Değeri Yönetimi

7- Müşteri Bilgilerinin Yönetilmesi

8- Müşteri Memnuniyeti Ölçme Yöntemleri

9- Müşteri Sadakat Modeli

10- Koşulsuz Müşteri Memnuniyeti İçin İki Örnek

11- Müşteri İlişki Süresi ve Sektörel Örnekler

Uygulama :

Müşteri memnuniyeti Anketi Planlaması Formu

Müşteri Memnuniyeti Anketi Formu

Müşteri Görüşme Formu

Düzeltici Faaliyet Formu

QFD – Kalite  Fonksiyonu Açılımı Tabloları

a) Planlama Matrisi

b) Açılım Matrisi

a) Açılım Kartı  ve Proses Planı Kontrol Kartı

Site İçi Arama
Haberler RSS
11.10.2021 - Kırsal Kalkınma Hibe Programı Destek Limitleri Güncellendi
24.08.2020 - COVID-19 İLE MÜCADELEDE BAMER SORUMLULUK ADIMLARI
08.02.2018 - REHA SÜT KKYDP Projesi Tamamlandı
13.06.2017 - IPARD 2.BAŞVURU ÇAĞRI İLANI
26.01.2017 - Cazibe Merkezleri Destekleri
16.01.2017 - ORA Lahmacun da BAMER dedi
22.06.2016 - Hüseyin Tuncer GÖREN Broiler Çiftliği Projemiz Tamamlandı
23.07.2014 - GEKA 2014 MDP Sonuçları
16.11.2013 - GEKA 2013 MDP SONUÇLARI AÇIKLANDI
21.11.2012 - Zafer Kalkınma Ajansı 2012 Sosyal Altyapı Destekleri
03.07.2012 - TARIM (KKYDP) HİBELERİ 2012
25.06.2012 - YENİ TEŞVİK SİSTEMİ 2012
31.01.2012 - AYKUTSAN ISO 9001, 14001 VE 18001 BELGELERİ
04.11.2011 - Orta Anadolu Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu Toplantısı
25.07.2011 - Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı Personel Alım İlanı
20.06.2011 - BEBKA 2011 Hibe Destekleri
29.04.2011 - Marmara Kalkınma Ajansı binası açıldı
11.04.2011 - Ankara Kalkınma Ajansı yerel turizm için toplanıyor
22.03.2011 - Ankara Kalkınma Ajansı, "Odak Grup Toplantıları"nı Tamamladı
27.01.2011 - İSTKA Hibe Destekleri
08.10.2010 - Ipard - AYDIN programa dahil edildi
01.10.2010 - BATI KARADENİZ - BAKKA, "YATIRIM ÇAĞRISI" YAPACAK
25.09.2010 - KİLİS - ELBEYLİ'DE İPEKYOLU KALKINMA AJANSI ÇALIŞTAYI
25.09.2010 - Keka'nın Kalkınma Kurulu Uşak'ta Toplandı
19.09.2010 - Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programı
06.09.2010 - Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı Eylül Ayı Yönetim Kurulu Toplantısını Gerçekleştirdi
30.08.2010 - FIRAT Kalkınma Ajansı, proje teklif çağrısı hazırlıklarını tamamladı
26.08.2010 - MEVKA'da Müracaatlar 1 Eylül'de
09.08.2010 - DİCLE KALKINMA AJANSI KOBİ MALİ DESTEK PROGRAMI BAŞLADI
Tag
  TATLAN PAZARLAMA
  SELÇUK ÜNİVERSİTE...
  RAST GIDA SANAYİ ...
  ÖMS MOBİLYA
  COŞKUN KİREMİT
  TİRYAKİOĞLU MERME...
  MARENOSTRO
  ÜÇEL GIDA
  YANDIM ÇAVUŞ REST...
  PİMAK MAKİNA
  ÇELİK TUĞLA FABRİ...
  DALGAR ÇIRÇIR FAB...
  IŞIK MADENCİLİK...
  MTN TOHUM
  UYGUN RAFİNE YAĞ...
Etkinlik Takvimi
Şu an sitede 1 kişi Online

Yeni Girne Caddesi No:34/1 Karşıyaka - İZMİR  |  Tel: +90 232 363 83 85  |  Faks: +90 232 363 83 87  |  e-mail : bamer@bamer.com.tr

Müşteri İlişkileri : 0 533 660 70 40

pitikare web design  Pitikare Web Tasarım 2010