“Müşterilerin ihtiyaçlarını en ekonomik düzeyde karşılamak amacı ile işletmenin değişik bölümlerinin, kalitenin yaratılması, yaşatılması ve geliştirilmesi yolundaki çabalarını birleştirip koordine eden etkili bir yöntemdir.” (Dr. Feigenbaum)
Kalite ve kalite kontrol faaliyetleri; işletmenin bir-iki bölümünün üstüne yüklenemez. İşletmedeki tüm çalışanlar, aynı duyguyu taşımaları için kalite bilinci yaratılmalıdır.
Toplam kalite Yönetimi (TKY), işletmedeki herkesin katılımını sağlayacak ve yapılanların sorumluluğunu paylaştıracak bir yönetim felsefesidir.
TKY ürün ve hizmetlerin sistematik gelişimi için bir metottur. Satıştan sonra müşteriye hizmeti de kapsar. Bütün çalışanları yapılanlara dahil eden, katılımcı bir tekniktir. Tamamen müşteriye odaklanmış, bir işletme kültürünü oluşturan tam bir yönetim sistemidir. TKY temel amaç edindiği sürekli gelişmeye; stratejiyi, teknolojiyi, iletişimi, insan kaynaklarını ve diğer kaynaklarını ve diğer kaynaklar ile bunlara yön veren yönetim fonksiyonlarını etkin bir şekilde kullanarak ulaşmayı öngörür.
TKY’ nin alt yapısı, organizasyondaki her işin bir süreç olrak görüldüğü temel varsayımı üzerine kurulmuştur. Ayrıca her iş, kesinlikle bir amaca yönelik olmalıdır.
TKY bir yolculuktur, varılacak bir yer değil. TKY bir ortaklıktır : Bir işletmenin tüm çalışanları, tedarikçileri, pazarlamacıları, servisleri, dağıtıcıları kısacası ürünün herhangi bir noktasında emeği geçen her birim ve çalışanın ortaklığı söz konusudur. Bu ortaklıktaki en güçlü hisse ortak amaçtır ve bu hissede herkesin payı eşittir. Bu hissenin temelini de müşterilerin tam ve sürekli tatmin edilmesi oluşturmalıdır. TKY bütün işletmelerde uygulanmalıdır. Çünkü müşteriler bunu hak etmişlerdir.
1- Kalite Kavramları
2- Yeni Ekonomi ve Değişimin Boyutları
3- Klasik Yönetim Yaklaşımı İle TKY Anlayışının Karşılaştırılması
4- Süreç Yaklaşımı
5- Mükemmellik
6- Deming’in 14 İlkesi
7- Sürekli İyileştirme Felsefesi
8- Performans Odaklı Yönetim
9- Müşteri Odaklı Çalışmak
10- Tedarikçilerle İlişkiler
11- Toplam Kalite Yönetimi Organizasyon Yapısı
12- Ortak Bir Organizasyon Kültürünün Oluşturulması
13- Toplam Kalite Yönetiminde Eğitim
14- Toplam Kalite Yönetiminde Motivasyon
15- Toplam Kalite Yönetiminde İletişim
16- Toplam Kalite Yönetiminde Yaratıcılık
17- Toplam Kalite Yönetimi ve katılımcı Yönetim
18- Kalite İyileştirme Grupları (KİG) (Kalite Çemberleri)
19- İstatistiksel Proses Kontrolü
20- Toplam Üretken Bakım
21- Hata Önleme
22- Yalın Üretim Teknikleri (JIT,SMED vb)
23- Yönetim ve Organizasyon Yapısının Özelliklerini Belirleme Anketi
24 -TKY Konu Şemaları
Yeni Girne Caddesi No:34/1 Karşıyaka - İZMİR | Tel: +90 232 363 83 85 | Faks: +90 232 363 83 87 | e-mail : bamer@bamer.com.tr
Müşteri İlişkileri : 0 533 660 70 40